where books take me

where books take me

Tuesday, October 29, 2013


the lips can say anything.
nothing might come out but hurtful words.

if you were me, you would feel the same.
no doubt.
and even more than how we feel.

because you're the sensitive one.
everything I do, I do it with careful and patience.
just so you wouldn't be hurt.

but life is unfair.

fin.

Monday, October 21, 2013

Aku.


Banding dengan kau, aku memang tak punya apaapa.
Macam apa yang kau ada.

Kau ada semua.
Head to toe.
Mind to heart.

Tapi aku.
Aku seorang yang membosankan.
Seorang pelupa yang tak pernah nak ingat perihal orang.
Perihal kawankawan rapat.
Perihal keluarga sendiri pun memang susah nak ingat.
Seorang yang tak pandai buat kawan.
Tak peramah dan tak reti nak sembang.
Komplikasi yang mendalam.

Kau.
Orang hebat.
Mohon sedar itu.

Aku bukan orang macam kau, 
Aku memang sering menyakiti hati orang.
Sering dan selalu.

Maaf dari hati.
Maaf kerana kependekan akal.
Maaf atas ketidaksempurnaan.
Maaf andai selalu menyakitkan.

Wednesday, October 16, 2013

Lupa.


makan semut banyak sangat agaknya aku.
nak je rasa tumbuk muka sendiri.

dalam banyak-banyak benda, itu jugak yang aku buat.
kan dah kena warning.
kan ayah dah kecik hati.
kau ape tahu??

ya Allah.

ampun ayah.
janji anakanda akan ingat pesanmu.
langkah itu harus ditanya dahulu.

kecilkecil hati ayah.
masih lagi tersenyum dan ceria didepanku.
merasa sekokak piza buatanku.
walaupun tak sedap.

dinasihat kesalahan perlahan.
dan panjang penuh cerita teladan.
penuh kasih sayang.

hmm.
ape entah diingat.
benda tu pun boleh lupa.
nak kena makan kismis ke?
tapi tak gemar kismis.
:3

*reflections.
do. it. everyday.

Monday, October 14, 2013

cemburu dan rindu.


dari jauh saja.
melihat perihal keluarga lain.
mengidamkan suasana dulu.
merindukan yang telah pergi.
menginginkan yang berlalu.

andai masa bisa aku putarkan semula.

cemburu.
mereka yang menikmati dengan caranya.
menghayati setiap ceritanya.
mendalami setiap rasanya.

bersyukurlah kamu kerana masih merasainya.
kehilangannya pasti merobek dihati.

merelakan pemergianmu.

semoga tenang disana. :')

Sunday, October 13, 2013

things to do.


reading the latest entry from anwar hadi makes me go : 

Aaahaaa~!

and..
i think about my own side things that i do.

mostly,
all fun and work.

some have asked me, 

was it hectic?
you must be busy.

yeahh..
kinda.

i felt the pressure.
but i kinda used to it nowadays.
i just have to settle things accordingly.
and manage my time wisely.

and,
there were things in between.
having less 'me' time.
less 'roomates' time.
less 'bffs' time.
less 'teamrare' time.
family time.
and less 'boyfriend' time.

time is the gambling item.

the prize?

well, don't look at now.
look at the future.

do you want to be old,
and when you look back,
"oh, yes. i used to sleep a lot, in class and yadayada.
used to spend my weekends just watching movies and korean dramas all day.
on the net all day, scrolling the timeline and 'merapu'."

is that all it is?
your youth?
what did you do on your university days?
your highschool?

life is that worth?
that much?

i dont want to look back and say all that to my children.

well, i hope not.
im not the busiest or the most popular.
im not the 'ketua', nor am i leading anything.

i just spend my time,
making some experiences.
making some history to myself.

yes, it is very tiring and annoying.
but it will pay off one day.
that's a promise.
insyaAllah.


Sunday, October 6, 2013

significant.


kalau benar ada beza dengan yang lain,
mesti lain.

kalau benar ada lebih dari yang lain,
mesti lain.

kalau benar lebih istimewa dari yang lain,
mesti lain.

significant kah aku?

Friday, October 4, 2013

Sacred.


Won't it be easier if we can read minds?

why can't we read hearts?

why?

well.
both, are special organs.

one, is at the most top, to be kept high.
for it is very fragile.

the other is deep inside one's body.
for it is very gentle.

both, are sacred.
not to be intruded by others.
you can control it, save it, keep it, and protect it.

you have the power to keep it sacred.

so think only good thoughts.
and feel great feelings.

:)

Thursday, October 3, 2013

katanya.


tengok awan.
renung langit.

ada banyak hal boleh kita belajar dengan hanya dua itu.
katanya.

jadi aku tengok awan.
aku renung langit.

:)

Awak.


dinding kosong itu aku renung.
lama.
otak geliga berfikir ituini.

tanpa sedar, ada yang memerhati.

yang cuba mencari ruang untuk aku luah.
yang cuba mencari ruang untuk aku senyum.
walau penuh kerutku di dahi.

tanpa jemu.
dia mencari ruang itu.
buat aku ketawa riang.
buat aku rehat sejenak.

bebelannya setiap hari tak pernah bosan.
menjaga.
mengambil berat.
menyayangi.

aku bersyukur.
kerana dia pilih aku.

kerana dia buat aku tak lupa pada akhirat.
pada Tuhan.

biarpun berkalikali.
biarpun aku degil.
biarpun hati ini penuh dosa.
biarpun diri ini lemah tak berdaya.

dengan kelembutan, dia mengingatkan aku.

terima kasih Allah.
terima kasih awak.

<3

:)
semoga terus kuat dijalanNya.

*kalau ade orang kacau, mohon bagitau, biar saya belasah dia cukupcukup. :P